SALAM SEMUA

BLOG INI MERUPAKAN CATATAN HARIAN TENTANG DIRIKU. DI DALAM INI JUGA TERDAPAT PELBAGAI AKTIVITI BERKENAAN DENGAN DIRI INI DAN JUGA FAMILI KU. BUKAN SEMUA YANG BOLEH DIKONGSIKAN. SO INI MERUPAKAN SEBAHAGIAN DARI AKTIVITI AKU YANG BOLEH DIKONGSI DAN MENJADI BACAAN UMUM. SELAMAT MELIHAT (ANDA BOLEH MEMBERI SEBARANG KOMEN)



Selasa, 1 Februari 2011

BILA CINTA (BAB 11)

Hari yang ditunggu telah tiba. Hari ini keputusan SPM diumumkan. Awal pagi lagi aku telah bersiap untuk kesekolah. Aku yakin, aku akan mendapat keputusan yang cemerlang. Aku mengajak Nelly menemaiku kesekolah tetapi dia menolak perlawaanku. Katanya, dia malu berhadapan dengan kawan-kawan.
          Dengan berpakaian kemeja biru dan berslack hitam aku ke sekolah. Sampai diperkarangan kawasan sekolah aku mengatur langkah ke pejabat sekolah. Kakiku menggeletar. Terasa kedua-dua kepada lututku seakan-akan berlaga antara satu sama lain. Ramai kawan-kawanku sedang mengerumuni papan kenyataan di hadapan pejabat sekolah dimana dipaparkan keputusan SPM.
          “tahniah Aris. Kau berjaya mendapat gred 1. 14 agregat lagi.” Riza, sahabatku memberi ucapan tahniah kepadaku.
          “Kau pula macamana?” aku menyoal Riza.
          “Aku ok aje. Dapat 21 agregat.” Balas Riza.
          “Ok tu Riza, Tahniah. So, apa plan kau selepas ni.”
          “Aku tak tahu lagi. Maybe kena bincang dulu ngan family.”
          Aku dan Riza sempat makan tengahari disebuah restoran yang terkenal berhampiran dengan sekolah. Disana juga aku telah bertemu dengan Huda, Kawan Nelly. Huda juga mendapat keputusan yang cemerlang iaitu 18 agregat. Aku kagum juga dengan Huda, walaupun nakal dan suka ponteng kelas tuisyen tetapi pelajarannya bagus. Huda sempat juga bertanya padaku, hal berkenaan kehilangan Nelly. Aku buat tak tahu. Huda juga memberitahu bahawa keluarga Nelly sedang mencarinya. Maklumlah, sudah hampir 6 bulan Nelly menghilangkan diri.
          Setiba dirumah aku memberitahu perkhabaran itu kepada emak dan Nelly. Kami berbincang dengan panjang lebar berkenaan dengan kedudukan Nelly. Dan keputusan telah dibuat oleh Nelly bahawa dia tidak mahu pulang kepangkuan keluarganya. Nelly juga berjanji untuk menyambung kembali pelajarannya yang telah tergendala. Aku dan emak bersetuju dengan keputusan yang telah dibuat oleh Nelly.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan