SALAM SEMUA

BLOG INI MERUPAKAN CATATAN HARIAN TENTANG DIRIKU. DI DALAM INI JUGA TERDAPAT PELBAGAI AKTIVITI BERKENAAN DENGAN DIRI INI DAN JUGA FAMILI KU. BUKAN SEMUA YANG BOLEH DIKONGSIKAN. SO INI MERUPAKAN SEBAHAGIAN DARI AKTIVITI AKU YANG BOLEH DIKONGSI DAN MENJADI BACAAN UMUM. SELAMAT MELIHAT (ANDA BOLEH MEMBERI SEBARANG KOMEN)



Ahad, 23 Januari 2011

BILA CINTA (BAB 7)


BAB 7


Kedengaran pintu bilik di buka dari dalam. Perlahan-lahan aku yang hampir terlelap membukan mata. Ariana muncul ari dalam bilik membelakangi sofa tempat aku sedang duduk.


“hah!, keluarpun kau………………”. Aku tidak dapat menghabiskan kata-kataku.


Lidahku kelu. Gadis yang berada didepanku memang aku telah mengenalinya sejak dari dulu lagi. Tapi kenapa namanya Ariana.

“Aku tahu, kau pasti terkejut melihat aku berada di sini. Terlebih dahulu aku minta maaf. Aku tak sangka ini rumah kau dan aku tak sangka, kau yang selamatkan aku. Sebab itu aku malu untuk berhadapan dengan kau. Maaf sekali lagi ku pohon”. Panjang lebar Ariana menerangkan situasinya.

“Habis kenapa nama kau Ariana. Bukan Nelly”. Aku bertanya.

“Nama aku Nelly Ariana”. Ringkas jawap Ariana. Sambil itu dia terus menuju kearah pintu rumah.

Sepantas itu juga aku menarik tangan Ariana masuk ke dalam rumah semula. Mata bertentang mata. Ada butir-butir kaca yang jatuh dari kelopak mata Ariana. Adakah tangisan itu, tangisan yang kudus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan